AK Partili Kaya’dan İzmir Büyükşehir’e tepki: "Yakında sivrisinekler belediyeye plaket verecek"
AK Partili Kaya, İzmir'deki sivrisinek sorununu inkar eden yerel yönetimi eleştirerek vatandaşın evinde adeta tutsak kaldığını belirtti.

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir’deki sivrisinek sorununa dikkat çekerek İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yönetim anlayışını sert bir dille eleştirdi. Sosyal medya hesabından yayınladığı videolu paylaşımla kentteki sinek istilasına vurgu yapan Kaya, belediyenin sorunları görmezden geldiğini belirterek, "Bu sıcak yaz akşamlarında insanlar evlerinde tutsak gibi yaşıyorlarsa o şehirde sorun sivrisinek değil, sorunu görmezden gelen yönetim anlayışıdır" dedi.
"Önce 'Sorun Yok' Dediler, Sonra 'Bizim Sorunumuz Değil' Dediler"
İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı’nın, "sivrisinek sorununun abartıldığı ve algı yaratıldığı" yönündeki açıklamalarına tepki gösteren Mahmut Atilla Kaya, yerel yönetimin sorumluluktan kaçtığını ifade etti. Kaya, şu sözlerle yüklenerek çelişkiye dikkat çekti: "İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı çıkmış, İzmir'de sivrisinek sorununun abartıldığını, algı oluşturulduğunu söylemiş. Sonra da 'Büyükşehir Belediyesi tüm imkanlarıyla mücadele ediyor' diye eklemiş. Yetmemiş, bir de sorunun yerel yönetimlere yüklenemeyeceğini söylemiş. Önce 'sorun yok' demişler, ardından 'varsa da bizim sorunumuz değil' demişler."
"40 Derece Sıcakta Vatandaş Pencere Açamıyor"
Sahadaki gerçeğin belediyenin açıklamalarıyla uyuşmadığını belirten Kaya, vatandaşların yaz aylarında mağdur olduğunu vurguladı: "Ortalık sivrisinekten geçilmiyor. Yakarcalar yaz akşamlarının değişmez misafirleri olmuş. Bir şehrin insanı kırk derece sıcakta sivrisinek korkusuyla pencere açamıyorsa orada algı değil, gerçek bir sorun vardır. Sivrisineklerle mücadele açıklamayla olmaz, sahada olur. Durgun su birikintilerini ortadan kaldırarak olur. Düzenli ve etkin ilaçlamayla olur."
"Yakında Belediyeye Teşekkür Plaketi Verirlerse Şaşırma"
Belediyenin pasif tutumunu hicivli bir dille eleştiren AK Parti İzmir Milletvekili, sözlerini şöyle tamamladı: "Siz mücadele etmek yerine sorunu inkar ederseniz sivrisinekler de bunu hizmet teşekkürü olarak anlar. Yakında sivrisinekler belediyeye teşekkür plaketi verirse hiç şaşırma. Çünkü görünen o ki İzmir'de en istikrarlı yaşam koşullarına sahip canlılar sivrisinekler. Sorumlu yöneticilik sorunu kabul edip çözüm üretmektir."



